יום האישה הבינלאומי

בכל שנה, ב-8 למרץ, מציינים ברחבי העולם את יום האישה הבינלאומי. יום האישה מוקדש לציון ההישגים של נשות העולם במגוון תחומים וכן לזכרן של הנשים שלחמו בעבר ונלחמות כיום למען שוויון זכויות.
ב-8 למרץ 1857, הפגינו מאות פועלות כנגד תנאי שכרן ועבודתן. פעולה זו של נשות ניו-יורק הותירה רושם עז שלאחריה הוחלט לציין תאריך זה כיום האישה הבינלאומי.

תאריך זה הפך ליום בו נשים מכל רחבי העולם ערכו מחאות על זכויותיהן במדינתן:
בשנת 1908 יצאו לרחובות ניו-יורק אלפי נשים בדרישה לזכות הצבעה ולשכר טוב יותר.
בשנת 1910 נערך כינוס נשים בינלאומי בקופנהגן.
בשנת 1911 יום האישה הבינלאומי צוין גם במדינות גרמניה, שוויץ, דנמרק ואוסטריה.
בשנת 1977 החליטה האסיפה הכללית של האומות המאוחדות החליטה שהתאריך ה-8 במרץ יוקדש לציון זכויות האישה ולשלום עולמי.

ציון יום האישה הבינלאומי הפך למסורת חשובה גם במקומות העבודה בישראל. יום זה מוקדש לציון הישגי הנשים בארגון, שימת דגש על חשיבותן והכרת תודה על פועלן.
ארגונים רבים מכירים בחשיבות הגבוהה בעריכת יום כיף או גיבוש לנשים בחברה מדי שנה, ועל כן, קיימות שלל פעילויות ברחבי הארץ המציעות הרצאות, סדנאות, ימי כיף ופינוק במיוחד לנשים.

במאמר זה, נציג מגוון פעילויות ליום האישה בתחומים השונים, אשר יוכלו לסייע לכם למצוא את הפעילות המתאימה לנשות הארגון שלכם.

סדנאות
סדנת נשים, מעניקה לנשות הארגון כח ותחושת יחד המאפשרת להן להיפתח אחת אל השנייה בתחומים שונים ובדרכים שונות. כיום, ישנו מגוון רחב של סדנאות לנשים המתאימות לציון יום האישה. מספר דוגמאות לסדנאות אלו:

סדנאות העצמה נשית – כיום ישנו היצע רחב של סדנאות המקנות כלים לפיתוח והעשרה במספר תחומים בחיים כגון קריירה, משפחה, ניהול זמן, פיתוח יכולות אישיות ועוד.

סדנאות טיפוח – סדנא מעשית על סטיילינג, תדמית, איפור ועוד. בסדנאות הסטיילינג תלמדו על התאמת צבעים, אקססוריז, התאמת לבוש לגזרה ועוד. בסדנאות איפור תכירו את עולם האיפור על כל גווניו ותקבלו מגוון טיפים למימוש בחיי היומיום. סדנאות אלו הן מעשירות וכיפיות התורמות לגיבוש הקבוצה.

סדנאות יצירה ואמנות – סדנאות בהן תוכלו ללמוד טכניקות לעבודה עם עיסת נייר, עיצוב תכשיטים, יצירת מנדלה משותפת, ליצור כלים לבית, ציור על זכוכית ועוד וכן להרחיב את הידע בנושאים שונים המעניינים אתכן ולצאת עם תוצר אישי שהכנתן בעצמכן.

סדנאות צחוק – סדנאות צחוק תורמות לגיבוש נשות החברה בדרכים שונות וייחודיות שיגרמו לכן לצאת מהשגרה, לפרוק מתחים, ללמוד לשלב הומור בחיי היום יום וליהנות מסדנא מלאה בצחוק, הנאה ומשחקים משעשעים.

ישנן שלל סדנאות נוספות המתאימות ליום האישה כגון סדנאות תנועה, סדנאות בישול, סדנאות שוקולד, סדנאות קרקס, סדנאות מוזיקה ועוד.

הרצאות
ישנו מגוון רחב של הרצאות לנשים בתחומים שונים ועיקרן הוא העצמה נשית. תוכלו למצוא הרצאות בנושאים כמו קבלה עצמית, התמודדויות שונות, זוגיות, גיל המעבר ועוד. ההרצאות הן פעילות מרתקת ומעוררת השראה ליום האישה בהן תוכלו לשמוע סיפורים אישיים על נשים חזקות, אורח חיים בריא, אסטרולוגיה, כלכלה, שיווק ומכירות, הרצאות רושם ראשוני ועוד.

יום פינוק
יום האישה הוא הזדמנות מצוינת ליהנות מיום מפנק בספא. במתחמי הספא תוכלו למצוא סאונה, ג'קוזי, בריכה, פינות ישיבה נעימות וטיפולי מסאז' וטיפוח. כמו כן, תוכלו לשלב במהלך יום הכיף בספא מגוון סדנאות, פינוקים, כיבוד, שתיה קלה וחמה וכן ארוחות גורמה עשירות. יום ספא לנשים הנו פתרון אידאלי ליציאה מהשגרה האינטנסיבית, לתחושת רוגע, פינוק וגיבוש של נשות החברה.

פעילויות אתגרית
בכל רחבי הארץ, קיימות מגוון אטרקציות אתגריות בהן יוכלו נשות החברה ליהנות מאווירה שוברת שגרה ומלאת אדרנלין. תצאו יחד, כל הנשים, ליום טיול בשטח עם פעילות אתגרית כמו טיול אופניים, רכיבה על סוסים, טיול ג'יפים או רייזרים, גלישת סנפלינג, סיורי סגווי ועוד. מדובר בחוויה בלתי רגילה שתגבש, תקרב ותגרום לכל הנשים ליהנות יחד בצורה יוצאת דופן.